woensdag 1 juni 2005

Vandaag stemmen voor of tegen de Europeese grondwet!


Ik mocht voor mijn moeder stemmen!

Vanmorgen naar school geweest en ik had 3 x een 10! 1 x voor topo, 1 x voor de spelling en 1 x voor mijn dictee, mama was ontzettend trots op mij zei ze.
Toen ik uit school kwam ben ik meteen weer aan mijn poster voor morgen gaan werken voor mijn boekbespreking. Hij is erg mooi geworden, verder heb ik nog één keer alles geoefend met boeken en poster erbij en het ging goed. In mij foto-dagboek kan je de map zien die ik van oma geleend heb om de poster morgen mee naar school te kunnen nemen. Dat wordt wel sjouwen! Ik heb wel 10 boeken, mijn aantekeningen en foto's en dan die hele grote map met de poster...
Ben vanmiddag met mijn moeder en oma mee geweest naar het stembureau, moesten vandaag stemmen, ja of nee, voor of tegen de Europese grondwet. Nou het was wel erg stil op het stembureau we waren daar alleen! Ik mocht alles doen. Heb de kaart ingeleverd, toen kreeg ik een nummertje dat moest ik weer afgeven aan een mevrouw bij de stem-machine. Toen moest ik één van de stemknoppen voor of tegen indrukken en daarna de rode knop om de stem te bevestigen. Nou best gaaf hoor, ben nog geen 18 maar heb vandaag wel gestemd!
Ik vind het anders wel erg ingewikkeld hoor de Europese grondwet, ik begrijp er niet veel van, maar zijn er nou echt veel mensen die het wel begrijpen en weten waar ze nu op stemmen?


Op weg naar het stembureau................de ingang


het stemhokje.........................................de knoppen

Geen opmerkingen: