vrijdag 3 juni 2005

Gasleiding, noodweer, afdak en tante Alie......


Graven, graven en nog een beetje dieper...

Vandaag zou het warm worden, nou dat klopte! Het was vet warm vandaag, ook op school....
Toen ik tussen de middag uit school kwam waren er 2 mannen in de voortuin aan het graven. Mijn moeder zei dat ze de gasleiding aan het vervangen waren, nu zo maar? Ja, om 10 voor 12 belde er een man aan of het nu effe kon..... Binnen 10 minuten lag de hele voortuin open. In de achtertuin lag een ontzettend hoge berg met allemaal spullen die uit de meterkast kwamen die moest binnen een paar minuten leeg gemaakt worden om een nieuwe gasmeter aan te kunnen sluiten en een nieuwe pijp vanuit de tuin aan te leggen. Wat een groot gat in de tuin.. hieronder kan je de foto's zien.


Men kijkt toe.....,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,gat in de grond.....

Die mannen waren om een uur of half vier klaar maar ik vond dat de tegels er niet erg netjes in lagen... de tegels bij de voordeur lagen in een kuil en heb dat maar even gezegd tegen die mannen. Weet je wat ze te zeiden? Ja maar die tegels zijn er niet uit geweest! Nou ik weet zeker van wel en ik vond het er echt niet uitzien zo.... Toen heb ik mijn moeder er maar even bij gehaald... die vond het ook niet mooi. Maar de mannen zeiden dat ze geen zand meer hadden om ze hoger te leggen. Mijn moeder werd boos en zei dat ze dat ze daar dan mooi klaar mee was...
10 minuten later belde ze toch weer aan om te zeggen dat ze het toch maar even opnieuw gelegd hadden. Nu ziet het er wel aardig uit..... rare mensen die stratenmakers.......
Die mannen waren nog niet weg of het werd erg donker. Ze hadden voor vanmiddag ook gezegd dat het noodweer zou worden. Mij vader was nog bezig om het dak van het afdakje te bekleden met dat spul met teer en hij was hier nog niet klaar mee. De eerste druppels kwamen en mijn vader is als een gek door gaan werken aan het dak. Het regende al best hard toen hij nog een gaatje moest snijden in dat spul voor de afvoer, om het water van het dak weg te kunnen laten lopen. Net toen hij klaar was begon het toch te regenen. Toen vielen er ineens hele grote hagelstenen, niet normaal! Mijn vader kon lekker onder het afdakje zijn spullen opruimen en en dak lekte niet, gaaf man... alles stond blank behave bij het afdak.


Donkere wolken,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Hagel

Om 7 uur moest ik naar trompetles, gelukkig was de regen al iets minder. Na de trompet les zijn we nog naar tante Alie geweest die werd vandaag 74 jaar! Daar moesten we toch even een kadootje brengen. We hadden voor haar een stenen kikker en een lantaarntje voor in haar tuin gekocht, nou ze was er erg blij mee. Ze vond het prachtig dat wij er waren en haar niet vergeten waren....

Toen we naar huis reden om bijna half 10 was het eindelijk droog..... Maar nu moet ik gauw naar bed want het is al over tienen.....tot morgen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk die foto van Tante Suus en Alan uit Canada. Ik denk dat ze jouw webside wel blijft volgen.
Ik blijf ook kijken hoor!
Opa