zondag 12 juni 2005

Vandaag met Kim en Roy naar Artis


Jonge zeeleeuwtjes in Artis!

Vanmorgen was de koorts eindelijk weg en voelde ik me weer helemaal kip lekker. Gelukkig maar want we hadden afgesproken met Kim en Roy om naar Artis te gaan.
Om ongeveer 10 uur zouden we ze ophalen bij het sportpark in Hoofddorp, want sinds gisteren wonen zij in Hoofddorp. Nou daar stonden ze keurig op tijd al te wachten op ons.
Mijn vader heeft ons toen naar Artis gebracht en we zijn toen met mijn moeder verder gegaan. Mijn vader moest Piet helpen in de tuin met een afdakje in zijn tuin te maken en kon dus niet met ons mee.
Eerst hebben we gekeken bij de apenrots naar de kleine aapjes en daarna zijn we doorgelopen naar de olifanten. Daar waren 2 olifanten aan het vrijen, man je weet niet wat je zag...... wat had die mannetjes olifant een grote piemel.... die hing met een bocht helemaal op de grond! Die was echt meer dan een meter lang... niet te geloven ..... We hebben de hele dag lopen gieren van het lachen om die olifant!
Daarna zijn we naar de zeeleeuwen gegaan. Er was een vrouwtje die had net 2 weken geleden 2 kindjes gekregen... zo schattig, zo klein.
Daarna hebben we lekker in het restaurant patatjes gegeten en wat gedronken. We hebben alles in Artis bekeken, de vissen, de kinderboerderij, de afdeling met stenen echt alles. Aan het eind zijn we nog naar het winkeltje geweest en hebben we allemaal een beest gekocht. Ik een aapje Roy en Kim allebei een cheetah. Dat kwam Roy wel erg mooi uit want die gaat morgen op kamp met school en iedereen moet een knuffel meenemen en die had Roy niet en nu dus toch nog...
We zijn toen met de metro naar het centraal station gegaan waar we de trein naar sloterdijk genomen hebben en daar stond mijn vader om ons op te halen. Net toen we in de auto stapten begon het verschrikkelijk te regenen.
Thuis hebben Kim en Roy nog babi-pangang en koe-lo-kai van de chinees met ons meegegeten. Daarna hebben we ze weer teruggebracht naar Hoofddorp.
Het was een leuke dag... maar nu ben ik toch wel heel erg moe....ga lekker slapen, te-rusten tot morgen!


Biggetjes aaien ...............................Allemaal blij met beestjes

Geen opmerkingen: