donderdag 20 oktober 2005

Vanavond Magie op school!
















Franka was wel een hele echte heks....

Vanmiddag was het eindelijk zo ver.... boekenmarkt! Tussen de middag bij Mark gegeten en daarna zijn we samen met alle boeken en de grabbeldoos naar school gegaan. Ik heb heel veel boeken verkocht, samen met Mark hadden we €9,--. Zelf heb ik ook nog 2 hele mooie boeken gekocht. Een voetbal boek en Pietje Bell. Na school kwam Mam me halen om te helpen dragen met de boeken. Buiten op het schoolplein vroeg een jongen of ik nog wat van die boekjes over had.... tja een stuk of 10... Nou die heb ik toen op het plein nog staan te verkopen. Mam vond het helemaal niet leuk, ze schaamde zich dood.... iedere keer als ik zei wie wil deze, ik heb nog hele mooie boeken, riep ze maar dat ik mee naar huis moest komen. Nou dat begrijp ik niet hoor, heb daar toch nog even voor bijna €5,-- verkocht mooi toch?

Vanavond om half zeven moesten we met ouders op school komen. Afsluiting van het kinderboeken week project Magie. Overal hingen spinnen, heksen branden er kaarsen en was het donker...prachtig man!
Om 7 uur werden de gouden penselen en de gouden griffels uitgereikt aan de kinderen die het mooiste fantasie verhaal geschreven hadden. Het was een leuke avond.... In de zijbalk bij mijn foto albums staat het fotoverslag van de hele Magie avond op school...


de hal voor onze klas.......................alle prijswinnaars!

Morgen al weer de laatste dag op school... herfstvakantie! Maandag gaan we lekker op vakantie, we gaan naar de veluwe voor een paar dagen, dat is vet gaaf man en dinsdag gaan we naar Zwolle naar Lego world!
Maar nu ga ik naar bed het is al weer laat... doei... tot morgen!


See the English version

2 opmerkingen:

Faira zei

Menno, I am so glad your book sale was such a great success! But if your Mother was embarrassed about your selling some of your books on the play ground she might be upset a little bit about (dark as "Hell"). You might want to delete that one word before she sees it.
I hope that you are feeling better after your cold and keep up all that good work at school.

Faira zei

http://www.usinfo.pl/aboutusa/holidays/halloween.htm

Above is a site that will tell you about Halloween/October 31, Thanksgiving/November 24, Christmas/ December 25, and other holidays and how they are celebrated in America.

Maybe you would like to write a paper for school sometime on how some of your holiday celebrations are diferent from ours.

I will also email the link to your Mother! I hope you enjoy reading it Menno!