donderdag 13 oktober 2005

Sponsorloop voor de school!
















Na elk rondje stempel halen!

Vanmiddag hadden we een sponsorloop om geld in te zamelen voor de school. Vorige week hadden we van de juf al een kaart meegekregen en daarmee moesten we langs de deuren gaan om sponsors te zoeken. De mensen moeten dan opgeven hoeveel ze willen betalen per rondje dat je loopt. Dus hoe meer rondjes je loopt des te meer moeten de mensen, de sponsors, betalen. Dat geld wordt gebruikt om weer dingen voor de school te kunnen kopen.
Om kwart over één vanmiddag gaf meester Henk het startschot en toen moesten we rennen! Het was wel een erg groot rondje hoor! We begonnen net even achter ons huis en dan helemaal langs ons huis bijna weer terug naar school en dan weer terug naar het grasveldje achter ons huis.
Mam had vrij genomen om te komen kijken en dat was wel fijn want die kon omdat het toch zo dicht bij huis was even drinken voor me halen.... ppphhfff.... wat was het warm het lijkt wel zomer... Het was vandaag 22 graden maar in de zon was 31 graden, wel een beetje warm om te moeten rennen, maar ik heb toch 8 ronden gelopen, er waren kinderen die hadden er wel 12 gelopen zeiden ze maar die speelde vals die gingen soms wel 2 x achter elkaar een stempeltje halen... stom he? Neee... dat vind ik niet eerlijk, maar ja die kinderen zijn er nou éénmaal.


De start .........................................de bocht om

langs ons huis ...............................de stempel- tafel

klaar!!!!!...........................................en terug naar school.

Na school kon ik niet met Mark spelen want we moesten allebei aan onze topo voor volgende week. Dit keer hebben we maar één week de tijd om het te leren, wel een beetje kort he? Het is de benelux, Nederland, België en Luxemburg. Toen ik dat gedaan had moest ik ook de geschiedenis toest voor morgen nog leren en ik heb nog een stukje van mijn werkstuk gedaan.
Eindelijk om 5 uur was ik klaar en kon ik nog even buiten spelen......

Het is inmiddels al weer 8 uur geweest ik ga naar boven... nog even tv kijken... doei.. tot morgen!


See the English version

2 opmerkingen:

Dak-Ind zei

thats a lot of cities to learn! i remember we had to learn our state capitals, that was always hard to remember which went where, since there are 50 states, and many i have never been to. we didnt have to learn canada's or mexicos capitals. that would be hard to have to learn three countries, cities!

men-a-men*s zei

Ja wij wel, nu is het nog europa , maar straks, volgend jaar moeten we ook nog de hele wereld leren. China, Japan, Afrika en nog veel meer.....

Yes, we are learning Europ now, but next year we also have to learn the whole world. China, Japan, Afrika en much more....

Men