vrijdag 7 oktober 2005

Bom ontmanteld!

Dit zijn de containers die ze om de bom heen gezet hebben het zijn er 180! Het is één grote muur! De foto is niet best maar er mocht niemand ook maar in de buurt komen van de bom. Deze fot0 is genomen met een hele grote telelens daarom is hij niet helemaal duidlijk.
Vandaag de hele dag was het stil boven ons dorp. Geen vliegtuig te zien. Allebei de banen lagen stil. Zowel de Zwanenburgbaan als de Polderbaan waren niet in gebruik, ze zijn de hele dag bezig geweest met het ontmantelen van de vliegtuigbom uit de 2e wereld oorlog die ze eergisteren gevonden hadden. Om 11 uur hoorden wij een harde klap en de ramen stonden te trillen. Mam dacht meteen dat het mis was, maar hoorde geen sirenes van ambulances of brandweerwagens. Pas om 5 uur werd het duidelijk dat ze de bom ontmanteld hadden. Via het nieuws hoorde wij dat ze om 11 uur vanmorgen de ontsteking van dat ding tot ontploffing gebracht hebben, dat was de knal die wij hoorde vanmorgen. Daarna hebben zij de bom onklaar gemaakt en in de middag hebben ze hem naar de plas, het water gebracht in Hoofddorp Toolenburg. Daar zouden ze hem verder tot ontploffing gebracht hebben, maar daar hoor je nooit meer iets van, gek vind ik dat soort dingen altijd. Eerst hebben ze grote verhalen en maken ze iedereen bang en dan uiteindelijk hoor je er niets meer van... achterlijk vind ik dat!
Vanmorgen op school vroeg de juf of mam even een cd-tje zou willen branden van het boekenweek project waar we mee bezig zijn. Toen ik daar mee thuis kwam, was mam helemaal niet blij... Het was een stukje geluid wat op internet stond en daar vanaf op een cd gezet moest worden en dat moest allemaal even in een half uurtje. Mam was op dat moment net bezig lekkere tosties te maken en had eigenlijk helemaal geen tijd. Tussen de tosties door heeft ze het toch gedaan, het viel niet mee. Mam moest echt even zoeken hoe dat moest maar heeft het dan toch voor elkaar gekregen. De opdracht die we 's middags moesten maken kon toen toch nog doorgaan... Heb haar toen een dikke kus gegeven voor ik weer naar school terug ging met mijn cd- tje!










Mijn Amerikaans broodje hamburger met kaas en spek!

Vanmiddag na school moesten we meteen boodschappen doen. Het was buren-eetclub dag vandaag en het was mijn beurt om te koken. Ik had echt een mooi menu gemaakt: Amerikaans!
Na het boodschappen doen ben ik meteen begonnen met koken. Eerst heb ik het deeg gemaakt voor het toetje, de brownies. Die heb ik in de oven gezet en toen moest ik snel naar trompetles.

Paté, cranberry compote

Toen ik terug kwam ben ik begonnen aan de salade, komkommer snijden, tomaatjes. Als hoofdgerecht had ik Amerikaanse Hamburgers.... het was echt heerlijk iedereen zat te smullen en zat na afloop helemaal vol van al dat eten... het was echt een succes!

Maar nu moet ik naar bed want ik moet morgen weer vroeg op want ik moet om 9 uur weer op de bowlingbaan staan... doei...tot morgen!


See the English version

3 opmerkingen:

Anoniem zei

it was just an American dinner party, so there was an American flag in the hamburger... that's all.....

Dak-Ind zei

looks like a good burger on toast! my translator is still acting bad, so i dont know when you had your american dinner party, but what a neat idea to have an internationally themed dinner.

men-a-men*s zei

We hebben iedere maand met de buren een etentje = de bureneetclub. Iedere maand (het eerste weekend van de maand) moet één van ons koken en mag dan maken wat hij of zij wil. Mijn moeder heeft in juni een Japanese dinner gemaakt zie ook site van de buren-eetclub. Zij heeft toen allemaal Japanse hapjes gemaakt... ook erg lekker! Alleen moesten we toen met stokjes eten, moeilijk en sake drinken, dat is niet lekker! Nou mijn eten was echt een succes, ze vonden het allemaal heel erg lekker! Mijn moeder zal het hier onder vertalen... doei...

There is each month (the first weekend off the month) a dinner party with our neighbours. Each month one of us has to cook and make something whatever he or she likes to cook. My mother did a Japanese dinner in June, see the Buren-eetclub site link on the right side of my Blog. She made all Japanese things, also very nice! The problem was we had to eat with wooden sticks instead off a knife and fork, that was very difficult and drink sake, that wasn’t nice. So my dinner was quit a success, they liked it all very much! My mother will translate it all for my….Doei…..