dinsdag 11 oktober 2005

Boeken uitzoeken!















Allemaal oude boeken....

Vanmiddag uit school samen met Mam boeken uitgezocht die ik volgende week op de boekenmarkt op school kan verkopen. Nou dat ik heb heel wat boeken die weg kunnen! Allemaal van die kleuterboekjes die ik toch nooit meer in kijk. Alleen een paar kleuterboeken wil ik wel houden... Het rode kippetjes is dan echt een boek wat ik nooit kwijt zou willen. Vroeger moest mam die elke avond voor het slapen gaan voorlezen die is ook nog steeds echt vet gaaf man! Ik vind het nog steeds een leuk boek!



Het rode kippetje
van Max Velthuis

Een ontzettend leuk
kleuterboek!



Het rode kippetje vond wat graan korrels op het land en vroeg aan haar vriendjes of iemand haar zou willen helpen met het graan te zaaien?
"Ik niet"
zei de kat... "Ik niet" zei de hond... "Ik niet" zei de eend...
"Dan doe ik het wel alleen" zei het rode kippetje. En dat deed ze....
Toen het zomer werd begon het graan te groeien...
"Wie helpt mij het onkruid te wieden?" vroeg het rode kippetje.
"Ik niet" zei de kat... "Ik niet" zei de hond..."Ik niet" zei de eend...
"Dan doe ik het wel alleen" zei het rode kippetje..
Toen werd het herfst....
"Wie helpt mij het graan te oogsten?"
zei het rode kippetje...
"Ik niet" zei de kat ... "Ik niet" zei de hond..."Ik niet" zei de eend...
"Dan doe ik het wel alleen" zei het rode kippetje...
Toen dat klaar was vroeg ze...
"Wie wil me helpen het graan tot meel te malen?"
"Ik niet"
zei de kat... "Ik niet" zei de hond... "Ik niet" zei de eend..
"Dan doe ik het wel alleen" zei het rode kippetje...

Op een koude winterdag haalde het rode kippetje het meel uit de schuur.
"Wie helpt mij om van het meel brood te bakken?"
"Ik niet"
zei de kat... "Ik niet" zei de hond... "Ik niet" zei de eend...
"Dan doe ik het wel alleen" zei het rode kippetje...
Al snel rook het heerlijk naar vers gebakken brood.
"Wie helpt me het brood op te eten" vroeg het rode kippetje...
"Ja ik" zei de kat..."Ja ik" zei de hond... "Ja ik" zei de eend....
"Nee hoor" zei het rode kippetje...
"Ik eet het helemaal aleen op!
"Ik heb het graan gezaaid, geoogst, ik heb van het meel brood gebakken en nu eet ik het helemaal alleen op"
en dat deed ze...

Nee dit boek mag echt niet mee naar de boekenmarkt van school... die blijft lekker hier in de kast!

Na het uitzoeken van de boeken ben ik met een hele grote stapel naar Mark gegaan... daar hebben we prijskaartjes gemaakt om op al onze te verkopen boeken te kunnen plakken die we volgende week op school gaan verkopen. Het is alleen nog niet helemaal af misschien gaan we morgenmiddag nog verder om het af te maken.

Het is al weer laat ik moet naar bed... doei ... tot morgen.


See the English version

1 opmerking:

Dak-Ind zei

how neat! we dont have a market like that here, but we should! my favorite book for smaller children(and for bigger ones too) is "where the wild things are", Indy's dad turned me on to it,, as it was his favorite childhood book. i wonder if they have a copy in dutch, or if perhaps you could find an english one (its pretty basic) you might enjoy it!

oh, and the little red chicken, i have read that story myself. it is one we dont have in Indy's library, but thank you for reminding me about it, so we can look for a copy for ourselves!