woensdag 5 oktober 2005

Kinderboekenweek


Kinderboeken week
van 5 t/m. 15 oktober

Dit is het kinderboek van dit jaar! Het boek van alle dingen van Guus Kuijer.

Vanmorgen moesten we allemaal een boek mee naar school nemen, het is kinderboekenweek. De juf gaat van de week ook iets voorlezen uit mijn boek, Weerwolvenbos van Paul van Loon.

Na het lezen zijn we een spel gaan spelen. De juf las een verhaal voor het ging over een man in Purmerend en wij moesten toen vragen beantwoorden. Voor elk goed antwoord kregen we een letter en alle letters bij elkaar moesten een plaatsnaam worden. Het antwoord was Almere.... nu moet de man met de trein van Purmerend naar Almere. Morgen gaan we verder met dit spel....is wel spannend!
Daarna hebben we de vleermuizen opgehangen in de klas en was er geen tijd meer om nog aan de werkstukken te werken...... mmmm.... lekker dagje zo!











Voorkant Herbarium.......binnenkant met perzikkruid.

Morgen moeten we het Herbarium, het gedroogde onkruid wat we 2 weken geleden moesten zoeken meenemen, fluitekruid, kamille, rode klaver, herderstasje en perzikkruid. Alles zit in plasticmapjes en is net een mooi boek geworden.

Na school ben ik naar Mark gegaan en zijn we met zijn moeder mee geweest naar de Marskramer, Mark wilde ook zo graag een disco lamp hebben. Uiteindelijk heb ik er zelf ook één gekocht... een hele mooie! Hier onder op de foto staat hij onder de boei die aan de muur hangt.
















Mijn boten- kamer ...... met al mijn spulletjes.......


Mooi licht geeft ie he?.................OOok als het niet donker is!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik probeer nod een keer om te reageren op je weblog.
We hopen, dat het deze keer wel lukt.
GROETJES OPA EN OMA.
We kijken iedere dag.

men-a-men*s zei

Nu doet ie het wel hoor!
Alles goed daar?

Groetjes van allemaal!

Anoniem zei

Jee wat een doorzetter ben jij. Al in maart gestart en vanaf die tijd steeds volgehouden om dagelijks informatie op je weblog te zetten. Wat leuk voor later. Je hoeft dan nooit te denken "wat heb ik toen ook alweer gedaan en beleeft". Ik heb er met plezier in gebladerd. Soms leuk herkenbaar omdat ik ook in Zwanenburg woon.
Zal er zeker geregeld in lezen. Natuurlijk vertelt je moeder wel eens iets over waar je mee bezig bent. Maar nu zijn er ook plaatjes en jouw eigen opmerkingen bij.
Ga zo door.
Groetjes Marna. De OV-collega van je moeder.