maandag 31 oktober 2005

Blaadjes zoeken

















Wat is dit nu voor blad?

Was wel weer even wennen na de vakantie weer terug naar school. We begonnen meteen al weer met de reken en taallessen. Maar vandaag hadden we ook drama... dat is wel leuk hoor! Iemand kreeg een kaartje en daar stond dan op wat je duidelijk moest maken zonder te praten, alleen maar met gebaren. Nou ik kreeg een goeie, op mijn kaartje stond... "wachten op een bezet toilet" Nou dat was niet zo moeilijk... trappen met m'n voeten en handen tussen m'n benen. Dat hadden de andere dan ook gauw geraden.
Na school ben ik met Mark bladeren gaan zoeken voor de opdracht van school het maken van een Herbarium... bij elkaar gezochte bladeren die je moet drogen en inplakken. We moesten zoeken naar een Esdoorn, Eik, Kastanje, Plataan en een Populier en als bonus een hele gekke iets van blongo... ik weet het niet meer dat ga ik morgen nog maar eens aan de juf vragen....
Vanavond weer wezen bowlen.... man het ging echt als een speer! Heb met Chris mijn teamgenoot morgen afgesproken hij zou nog een mooie bal voor mij hebben die hij morgen meeneemt naar een extra training... nou ben wel benieuwd!

















Is dit een Esdoorn?

Op weg naar huis zijn we nog even naar het dorp gereden om te kijken in de Kastanjelaan en de Essenlaan of we daar Kastanjebladeren en Esdoornbladeren konden vinden... nou nee dus... Er staan geen Kastanjebomen in de Kastanjelaan en geen Esdoorns in de Essenlaan....
Maar heb inmiddels wel een heleboel bladeren en Pap heeft een hele grote populier bij zijn werk staan en zal daar morgen even kijken.
Nou dat was zoeken zeg.. lastig die bladeren.... als ik er nu maar niet van ga dromen!! haa..... .haa...haa... Ik ga naar bed... doei... tot morgen!


See the English version

1 opmerking:

Dak-Ind zei

i remember doing that same project years ago for myself, then we had to do it again with my oldest son. it really is kind of fun to tromp thru the streets looking at the fall color and enjoying the outdoors all in the name of school.