dinsdag 13 september 2005

Topo leren!















Kaart Europa van school


Vanmiddag uit school moest ik meteen aan mijn topo. Volgende week maandag hebben we de eerste topo toets van heel Europa. Nou dat valt nog niet mee.... een kaart van heel Europa op één A4 tje. Die hele kleine landjes zijn niet eens te zien op die kaart! San Marino is alleen maar een stipje, niet te zien. En dan al die landen die boven Griekenland liggen, geen touw aan vast te knopen!
Hoe kunnen ze nou zo'n kaart geven, Tsjechië, Kroatië, Slovenië, Slowakije, Bosnië, Joegoslavië, Macedonië, Albanië, geen wijs uit te worden...
Ben wel uren wezig geweest om het in mijn hoofd te krijgen maar ik vind het maar stom zo als wij dat moeten leren, heb er maar de Bosatlas bijgepakt, toen ging het iets beter. Was na het leren ook ontzettend boos.... stomme topo!
Vanavond ben ik al vast begonnen aan mijn werkstuk...Ajax... dat is pas leuk werkstukken maken! Heb boven op mijn kamer nog een mooie map gevonden en ben daar in begonnen met schrijven van de inhoud, het voorwoord en kan dan morgen op school starten met het eerste hoofdstuk: het ontstaan van Ajax...
Heb alvast wat dingen gelezen, wist je dat Ajax is ontstaan door een groepje schoolvrienden, meer dan 100 jaar geleden, waarvan er één een echte leren bal had? Ze zijn gaan voetballen op een veldje ergens achter de Overtoom in Amsterdam. Dat veldje hoorde toen nog niet eens bij Amsterdam. Toen een paar jaar later vond Amsterdam dat het stukje grond bij Amsterdam moest komen en zijn ze er huizen gaan bouwen. Ajax had toen geen voetbalveld meer en om te voetballen. Als er thuiswedstrijden waren moesten ze een veldje huren ergens in Amsterdan Noord! Dat is echt leuk om te lezen man!
Ik moet nou stoppen want het is al weer kwart over 8 ik moet naar bed... groetjes...tot morgen!

1 opmerking:

Dak-Ind zei

You make me wish i spoke more than english. i like your pictures!