dinsdag 15 november 2005

Lootjes trekken op school
















Het lootje dat ik getrokken heb.

Sinterklaas is Zaterdag aangekomen en dus was het weer tijd om op school lootjes te trekken en dat hebben we dan ook gedaan. We moesten allemaal op een papiertjes schrijven wat we als kadootje graag willen hebben en daaronder moest je een paar van je hobby’s opschrijven. Al die briefjes gingen toen in een klein doosje en één voor één mochten we er toen een briefje uit pakken. We zitten met 24 kinderen in de klas en niemand trok zijn eigen lootje.... De juf had dat nog niet eerder meegemaakt. Vorig jaar moest het steeds opnieuw.. Ik trok een meisje uit mijn klas en hier boven kun je haar briefje zien... Nou dat valt bijna niet te lezen.... Maar na een beetje speurwerk was ik er uit. Ze wil eigenlijk alles van een hond hebben en haar hobby’s zijn, tennis, zwemmen en hockey.
Als surprise dacht ik een tennisbaan te maken, maar Mam had eigenlijk een veel leuker idee... Een paar hele grote zwemvliezen maken en dan maak ik er een gedicht bij waarin staat dat ze met die zwemvliezen eerst naar de gang moet lopen en dan pas haar kadootje open mag maken... Jaa.... Dat is leuk heb ik meteen een onderwerp voor het gedicht anders weet je toch niet waar dat over moet gaan....













De Verenigde Staten van Amerika

Vanmiddag na school weer gewerkt aan mijn werkstuk...Amerika... Heb op internet nog gekeken omdat ik niet zeker weet hoeveel Staten de VS nu eigenlijk heeft, 50 of 52? Niet te vinden..... Maar misschien kan iemand mij helpen? Is er iemand die weet hoeveel Staten de VS heeft?

Het is al weer half 9 geweest ik moet naar bed... Doei... Tot morgen!


See the English version

5 opmerkingen:

Leon zei

That is a good way to give presents in class. You should have a fun party!

There are 50 states in the United States. here is a link for you.

http://www.infoplease.com/states.html

Anoniem zei

Ik probeer het nog een keer.
De VS heeft 50 staten.Daarnaast is er het ditrict Washington DC en het geassocieerde Puetro Rico, waarvan de inwoners een Amerikaans paspoort hebben.
De Vlag heeft dan ook 50 sterren, nadat in 1959 Hawai de 50e staat werd.
Veel succes.
ROPO

Anoniem zei

we have 50 states in Us but thier been talk about adding portorico as a state to make 51 but i think when they voted on it they turned it down so it not be a state for a wile if thier is any thing else you would like to know let us know we be more than glad to help

Leon zei

I'm glad the link was usewful Men. I added you to my links page at Firemind. Your blog is interesting.:)

Dak-Ind zei

As everyone has said, there are indeed 50 states here. something interesting that our country has recently done is started making quarters for each state. it is fun to get them, save them and spend them.

http://www.bezalelcoins.com/BezalelCoins/Pages/Stquarters.htm

this link shows the ones that have already been made, and the ones that are up coming. eventually all 50 states will have a quarter (in the order they joined the union) the front has George Washington on it (who was the first president) and the back is individual to the state, something interesting about that particular state.