woensdag 14 december 2005

Coca Cola Kerst-truck!













Wat is die mooi he?

Vanmiddag was ik bezig weer aan mijn werkstuk en was op zoek naar echte Amerikaanse dingen en kwam toen de Coca Cola kerst-truck tegen. Oooohhh... die vind ik zo mooi he...

Een paar jaar geleden was die truck in Amsterdam en ben ik met de Kerstman en de truck op de foto geweest.... zo gaaf! De foto is niet erg duidelijk Mam had toen nog geen digitaal fototoestel.




















Maar goed.... ik was bezig met het zoeken naar echte Amerikaanse dingen...Coca cola dus..... Dat bestaat al heel erg lang.
Is in 1886 uitgevonden door een apotheker John Styth en was een middeltje tegen hoofdpijn, wat heel toevallig lekker smaakte.

Later doet men er spuitwater bij en zo ontstaat Coca cola. De kerstman zoals hij eruit ziet is ooit door Coca cola bedacht. Een meneer Sundblom heeft 33 jaar lang de kerst-tekeningen voor Coca Cola gemaakt.
Zo heb ik toch weer een stukje van mijn werkstuk gedaan, mooi toch?

Maar nu ga ik naar boven, nog even verder werken aan de kadootjes voor Kerstmis, want er moet toch straks een hele berg pakjes onder die boom liggen toch?

Doei..... tot morgen!


See the English version

5 opmerkingen:

Leon zei

Interesting old poster. Now there is a movie advert with a polar bear that drinks coca cola.

Interessante oude affiche. Nu is er een movie advertentie met een ijsbeer die coca-cola drinkt

men-a-men*s zei

een ijsbeer? wooouuuhhh.... Wij hebben er één met die mooie coca cola truck en allemaal kerstlichtjes.... zo mooi!

Leon zei

Hier zijn de advertenties van de Coca-cola met de Ijsberen.

Here are the Coca-cola adverts with the Polar Bears.

men-a-men*s zei

Die zijn leuk! Nooit eerder gezien!
Bedankt!

There very nice! Never seen them before!
Thanks!

Leon zei

U bent welkom.

You're welcome.