woensdag 4 mei 2005

Dodenherdenking in het dorp.


Woensdag 4 mei 2005 19.55 uur Dennenlaan.

Vanavond was de dodenherdenkening weer bij het monument op de Dennenlaan in ons dorp. Hier zijn in de tweede wereldoorlog 18 mannen dood geschoten! We gaan ieder jaar toch even kijken. Vanmiddag zijn we nog op stap geweest om bloemen te kopen maar dat wilde niet lukken, bij de bloemenwinkel hadden ze nauwelijks bloemen en bij het tuincentrum was het goedkoopste bosje meer dan €8,--belachelijk! Toen hebben we zelf maar een mooie bos gemaakt van bloemen uit onze tuin... Nou het bleek op de krans van de gemeente na de mooiste bos te zijn! Er was zelfs een man die had duidelijk nog even zijn bloemenvaas thuis leeg gemaakt...die bloemen waren al bijna dood... echt waar....!
Ik mocht als eerste, zoals ieder jaar, mijn bloemen neerleggen bij het monument en daarna alle andere kinderen. Ook de fotograaf van het Witte weekblad was er weer, kom vast wel weer met een foto in de krant te staan....
Er waren nog een hoop mensen bij het monument, mijn vader heeft ze nog staan tellen en die kwam toch op zo'n 250 mensen... veel nog he?
De politie kwam pas aanrijden toen alles al afgelopen was...nou daar hadden de mensen die er stonden geen goed woord voor over...
De trompettist was niet de buurjongen Leen van de overkant, maar iemand die ik niet kende, hij speelde wel mooi hoor! Na afloop zongen alle mensen heel hard het Wihelmus mee en toen ging iedereen gauw naar huis... het was berekoud!
Bij mijn foto-dagboek kan je nog een foto zien van de bloemen die ik neergelegd heb.


Bloemen leggen bij het monument in het dorp.

1 opmerking:

Anoniem zei

Nou inderdaad Men mooie bloemen!