zondag 22 mei 2005

2e dag atellierroute


Kunstfort Penningsveer

Vandaag hebben we het 2e deel van de kunstroute gedaan. Verschillende kunstenaars zijn we langs geweest. Soms kom je echt binnen bij de mensen en soms alleen maar in de tuin waar dan de beelden of de schilderijen staan. Ik vind toch echt de beelden het mooist, die schilderijen vind ik eigenlijk maar stom.
Hierboven een foto van het kunstfort (oud fort uit de oorlog) in Penningsveer. Daar waren veel schilderijen en beelden te zien. Eén beeld vond ik echt prachtig, een zwaan, was alleen een beetje duur bijna 2000 euro en al verkocht ook!
Bij een mevrouw in de tuin stond een mooi beeld, een olifant, die wou ik zo graag hebben! Maar ja.. mijn ouders wilde hem niet kopen en hij was helemaal niet duur! Ja ik kon hem natuurlijk wel van mijn eigen geld kopen maar ja.... dat is toch ook weer zonde, niet dan? Maar hij was toch wel erg leuk en in de uitverkoop voor maar €35,-- dat is toch niet duur?
Overal waar je kwam kon je wel wat te drinken krijgen en snoepjes.... We zijn ook weer even bij de zeehondjes (zie foto vorig bericht) van gisteren wezen kijken die mijn moeder zo leuk vond, ze waren er nog steeds, nog niet verkocht! Ik ben wel een paar keer wezen kijken, ze zijn echt erg leuk!
Veel gezien en ook kunstenaars waar je les kunt krijgen in beeldhouden, lijkt me echt gaaf. Maar ja zulke lessen geven ze niet aan kinderen. Misschien gaat mijn vader met Piet op les om te leren hoe je een beeld moet maken. Nou dan wil ik wel precies weten hoe dat moet een eigen beeld maken dat lijkt me helemaal te gek.
Ik ben vandaag weer verder gegaan met het blok steen waar ik gisteren al aan begonnen was, het moet een auto worden maar dat is best moeilijk hoor!
Met de hamer van mijn vader probeer ik er een vorm in te krijgen... zal nog wel even duren voor het af is maar dat geeft niet....
Vanmiddag Tim weer even in het buiten hok gezet. Het gaat best lekker met hem, hij zat vanmiddag lekker te genieten in het zonnetje, geen broertje wat hem in zijn nek sprong heerlijk heen en weer te rennen. Hiernaast kan je de foto van hem zien in mijn foto-dagboek.


Uitzicht vanaf het kunst- ...............kunstfort in penningsveer
fort in Penningsveer

Geen opmerkingen: