zaterdag 20 augustus 2005

Regen, regen en nog eens regen.....














De grot van Bernadette in Lourdes


Vanmorgen toen we wakker werden regende het en het was koud. Voor het eerst deze vakantie heb ik een lange broek aan en een vest en een regenjas. Na het ontbijt zijn we op stap gegaan om flesjes te kopen om het Lourdes water in te kunnen doen. We hebben één kleine kan gekocht en twee kleine flesje. Daarna begon het erg hard te regenen en heb ik in de regen de flesjes aan het kraantje gevuld. Wat een mensen waren er weer op het plein....allemaal met een zuster of een broeder of een soort padvinder die de wagentjes met de zieke mensen duwden. Na de kraantjes met het water kom je van zelf bij de grot waar Bernadette de verschijning van Maria heeft gezien. Er stond een rij met mensen in stoeltjes en karretjes van honderden meters....uren wachttijd om de muren van de grot aan te kunnen raken. Nou daar ben ik niet in gaan staan hoor in die rij...van een hele kleine afstand kon je de hele grot zien, ja alleen niet aanraken maar dat hoef ik ook niet hoor!Na de grot kom je van zelf bij de brandende kaarsen... Man dat zijn er veel...kleine en grote kaarsen, wel honderden die allemaal in grote bakken branden, was daar wel lekker warm! Naast de kaarsen waren de baden..... Rijen mensen die wachten op een soort buitenplaats totdat ze binnen ergens in bad mogen. Mama maakte een foto van die wachtende mensen, toen werd er een meneer heel boos die zei dat ze daar geen foto´s van mocht maken....wisten wij veel.Daarna zijn we wat wezen drinken op een terrasje...het zonnetje begon lekker te schijnen, maar binnen een paar minuten regende het zo hard dat we bij Mc Donalds maar zijn gaan schuilen, nou dat vind ik niet zo erg hoor een lekkere cheese burger gaat er altijd wel in ...mmmmmm. Vanmiddag zijn we terug naar het Hotel gegaan, hebben we alle foto´s tot nu toe bekeken op mijn DVD speler. Mama heeft de foto´s al op schijfjes gezet, het zijn er al 4!Nu gaan we nog even een lekker filmpje kijken.... Tot later!

1 opmerking:

Anoniem zei

We volgen jullie verslagen dagelijks. Wat een luxe manier om een en ander te weten te komen.
Ik zal jullie ook nog even een mailtje sturen met de laatste wetenswaardigheden.
Nog veel vakantieplezier.
ROPO