dinsdag 22 augustus 2006

Naar de haven van Toulon!

















De haven van Toulon...

Vanmorgen na het ontbijt, ben ik meteen weer het zwembad hier in gedoken....man zo lekker! Het is hier al dagen erg heet... volgens de TV hier meer dan 31 graden. Nou dat klopt ook wel...als je ook maar iets doet zweet je als een.... maar wel lekker hoor, kan ik lekker veel zwemmen.

Vanmiddag zijn we naar het centrum van Toulon gegaan. Man wat een te gekke haven hebben ze hier! Toulon heeft de bekenste haven van Frankrijk, hier liggen allemaal militaire schepen...allemaal klaar om naar Libanon te gaan.

















Er is 1 vliegdekschip ...die is groot! Hij heet de Charles de Gaulle. Daar waren een hoop mensen aan het werk op dat ding....gaaf om te zien! Achter de schepen waren allemaal gebouwen met opslag (bommen?)

In de haven zijn we op een gave boot gegaan die ons de hele haven heeft laten zien met alle schepen....

















Een hele rij schepen in de haven van Toulon.....

Een uur lang hebben we gevaren en toen gingen we weer terug naar de haven...het was een te gekke tocht met een te gek schip!

















Ikke aan boord van het gave schip net voor we van boord gaan.....

















Onze boot ...mooi he?

Na het varen zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Bij de receptie kochten we toen een nieuw internetkaartje.... Weer hadden we geluk...we kochten 1 uur internet maar die hadden ze niet meer alleen 3 uur...nou toen kregen we die voor de prijs van 1 uur, gaaf he? Nou moet ik zeggen dat 1 uur hier internetten ook niet echt veel is hoor... voor het laden van 1 foto ben je al bijna 10 minuten kwijt dus dat gaat dan best snel op hoor!

Nou ik ga nog even proberen wat foto's van een paar dagen geleden te posten, ja ik heb nog wel wat internet minuten te gaan dus..... Kijk dus ook nog even terug bij eerdere berichten!

Goed ga nu stoppen.... morgen vertrekken we en gaan we weer verder richting Nederland. We hebben besloten om toch maar niet bij Ruud en Femke in Les Landes langs te gaan... We moeten dan nu nog 700 km rijden naar hun en dan daar vandaan nog 1500km naar huis, dat is ons toch iets te veel.... Nu is het in het totaal nog 1300 naar huis. We proberen morgen ergens uit te komen bij Lyon...maar goed, of dat lukt weet je maar nooit... tot later!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

We moeten helaas stoppen met het plaatsen van foto's....blogger stopt er weer eens mee.... Krijg er geen foto meer op. Ben nu al 20 minuten aan het stoeien maar geef het nu maar op....jammer maar het is niet anders.... Blogger is een leuk iets maar soms werkt het echt niet mee...

Groetjes voor nu Maud

Anoniem zei

Hi,

Ik weet niet of je dit bericht nog ontvangt, maar ik probeer het toch maar.
Wat fijn, dat jullie lekker weer hebben.
Hier is het erg wisselvallig. Vandaag ben ik verder gegaan met de fortificatie van ons huis. Het bovenlicht in de keuken heb ik voorzien van stalen buizen. Vandaag heb ik een nieuwe set beveiligingsrozetten voor de voordeur gekocht en geplaatst.De sleutelkoning vond het plaatsen van ekstra sloten onzin, maar toen hij hoorde, dat we aan de voordeur ook een uitstekende cylinder hebben adviseerde hij ons nieuwe rozetten te plaatsen. Een heidens werk, omdat de driepuntssluiting een metalen plaat bleek te hebben, waar ik doorheen moest. Afijn, ook weer gelukt. Tim's oren staan nog steeds overeind, dus dat is ook in orde. Mamma denkt, dat jullie morgen al thuiskomen ( Wishfull thinking). Ik denk dat jullie vrijdag zullen arriveren, we wachten maar af.
Geniet nog maar even zolang het kan.
Groetjes Opaen Oma.