woensdag 3 mei 2006

Dagje Artis















Kleine leeuwtjes zijn niet klein meer....

Vanmorgen na het eten zijn Mam en ik met de bus naar Amsterdam gegaan. Het is vakantie en dan moeten we altijd even kijken bij de dieren in Artis.

Het was er erg druk! Overal gillende kinderen en moeders met kinderwagentjes..... Maar het weer was lekker en ik wilde alle bekende dieren even gedag zeggen. De kleine leeuwtjes waren zo groot geworden dat we eerst dachten dat ze er niet waren maar ze zijn bijna al net zo groot als alle andere leeuwen! Op de foto hier boven zit er ééntje al een heel groot stuk vlees te eten niet te geloven!

Daarna gingen we door naar Meneer Pompidoe (de uil).... Dat was echt niet leuk...Op zijn kooi hing een bordje dat hij op 31 maart 2006 overleden is, hij is 40 jaar geworden!
Dat vond ik helemaal niet leuk, Pompidoe herkende mij altijd als ik oehoe riep zei hij altijd wat terug....zielig hoor.

Gelukkig ging het met het kleine olifantje Yindee wel heel erg goed, die was lekker aan het buiten spelen zo'n leuk gezicht!















Yindee aan het spelen met zand!

Ook met de grote witte ijsbeer ging het goed... Wist je dat ijsberen eieren eten met de dop er nog omheen? Raar gezicht was dat.
Het was weer erg leuk in Artis maar wel druk hoor!















Chinese Tempel op de Zeedijk...

Op de terugweg moesten we op het station Nieuwmarkt uitstappen de metro reed niet verder meer er waren problemen. We zijn toen gaan lopen naar het centraal station, helemaal over de Zeedijk langs alle Chinese winkeltjes en de Chinese tempel.

Wist je dat al die winkeltjes daar alles in het Chinees hebben, zelfs de prijsjes op alles wat ze verkopen staan in het Chinees en kan je niet lezen en ze spreken er geen Nederlands!















Ik op de Zeedijk richting het centraal station....

Vanavond na het eten was ik best wel moe... hebben echt de hele dag gelopen.... Maar het was wel erg leuk!

Ga naar boven... doei... tot morgen!


See the English version

Geen opmerkingen: