zondag 30 april 2006

Koninginnedag 2006!















Bootjes met "Oranje Mensen" in de Prinsengracht in Amsterdam... Dat is Koninginnedag......

Gistermorgen zijn we om 04:00 uur opgestaan.... Dat was wel erg vroeg hoor! We zijn toen met de volle aanhangwagen vertrokken naar ons dorp. Het was nog erg donker maar er waren al veel mensen die een plekje hadden gezocht om hun spulletjes te verkopen. Wij hadden net het laatste plekje onder de luifel bij het postkantoor. Daar wilde we ook graag staan want dan zouden we droog staan als het zou gaan regenen.

Om kwart voor 5 waren we klaar met uitpakken en stond alles op zijn plaats... één probleempje... het was ontzettend koud! Man wat had ik het koud het was net een paar graden boven nul maar er stond een hard hele koude wind....bbbbrrrrr.... Later begon het nog te regenen ook, maar wij stonden gelukkig droog onder de luifel van het postkantoor!
Om 09.00 uur waren mijn tenen helemaal bevroren! Gelukkig ging de verkoop van mijn spulletjes wel heel erg goed. Binnen 2 uur had ik allebei mijn oude fietsen verkocht en had ik nog maar een paar boekjes over van de 2 dozen vol die ik had!
Om half één hebben we alles ingepakt want toen waren we zo koud geworden dat we er naar van werden... Had op een paar oude video's en 3 boekjes na toch alles verkocht.

Toen we nog maar net thuis waren kwamen Ruud met Michiel en Opa naar ons toe. Samen zijn we naar Amsterdam gegaan.... Gelukkig was het daar niet zo koud en bleef het droog....
















De "mannenclub" aan het eerste drankje bij café De nieuwe Lelie in de Jordaan van Amsterdam..... Dat smaakte echt!















Druk, druk en druk in de straatjes in de Jordaan van Amsterdam. Op de achtergrond de Westertoren!

Daar was het weer echt feest man, zo gaaf! Overal weer bootjes met feestende Oranje mensen aan boord en overal muziek en vrolijke dansende mensen echt....echt feest!

's Avonds zijn we met een hele groep uit eten geweest bij meneer Wong. Het was echt een heerlijke dag... maar ik was een partij moe man....... Hiernaast bij mijn foto-albums (Koninginnedag 2006) kan je alle foto's zien die we gisteren gemaakt hebben op de markt hier in ons dorp en in Amsterdam op de grachten....

Vandaag was een lekkere rustdag...niet veel gedaan. Beetje achter de computer en hangen voor de TV.... Had ik echt wel even nodig na gisteren.

Ga naar bed... doei tot morgen!


See the English version

1 opmerking:

Leon zei

Wow! What a fun day eh Men? The photos are great.

Wow! Een welke pret dag eh Men? De foto's zijn groot.