woensdag 6 april 2005

Weerwolvenbos?


Weerwolvenbos van Paul van Loon.

Dat is de titel van het boek wat ik vanmiddag gekocht heb. Het laatste deel dat ik nog niet had.
Het is geschreven door Paul van Loon. Ik vind die weerwolf boeken erg spannend. Het eerste deel is Dolfje Weerwolfje, daarna komt Volle maan, dan Zilvertand en het laatste deel is Weerwolvenbos. Mijn boekbespreking op 2juni ga ik over Zilvertand doen. Ik vind dat Paul van Loon deze boeken goed geschreven heeft. Ik weet over deze schrijver best wel wat te vertellen. Weet je waarom hij een ring in zijn oor heeft? Paul van Loon wilde altijd tekenaar worden, een zigeuner stak lang geleden een ring in zijn oor en zei : deze moet je inhouden dan word je een goede schrijver. Paul begreep dit niet hij wilde tekenaar worden! Een paar jaar later had hij een tekening gemaakt waar hij zelf niets van begreep en is toen op gaan schrijven wat er op die tekening gebeurde. Dat was zijn eerste verhaal. Een paar jaar later werd hij schrijver..... die ring in zijn oor zal hij nooit uit doen.......want dan zou hij niet meer kunnen schrijven!

Geen opmerkingen: