vrijdag 1 april 2011

ff Googelen.....


Zo heel af en toe Google ik wel eens even op mijn naam, om te kijken wat er zoal op internet van en over mij verschijnt, dat kan soms verrassende dingen opleveren..... Dingen die je totaal niet verwacht of misschien ook helemaal niet tegen wil komen...

Internet ..het is een raar medium. Soms doe je niets en verschijnt er toch van alles over je op het net omdat iemand een foto of een berichtje plaatst waar jij in voorkomt en dat gaat er dan noooooooit meer af. Het blijft heel erg oppassen met wat je er op zet, c.q. laat zetten. Google toont alles en soms nog jaren nadat het bericht al lang verwijderd is.... Dit nog los van alle gevaren die bepaalde privé gegevens op de sociale media op kunnen leveren. Kinderen, pubers die telefoonnummers, adressen, ping nummers en filmpjes op Hyves, Facebook of Twitter zetten...bbbrrr....heel erg eng!

Zo kwam ik vanmorgen bij het googelen op mijn naam op een link naar de brand in het Westelijk Havengebied van ruim een maand geleden.... Wat heb ik met die brand te maken schiet het nog door mijn hoofd... Na het aanklikken van de link kom ik op een artikel van onze plaatselijke krant het Witte weekblad over de brand in het havengebied. Bij dit artikeltje een foto die mij wel erg bekend voor kwam.... Onder de foto staat mijn naam......

Plotseling begint het te dagen..... Op de dag van de brand stond er op internet een oproep aan alle lezers van het Witte weekblad om foto's van de rookwolken boven ons dorp naar de redactie van de krant te sturen. Omdat ik net wat plaatjes geschoten had van de rookwolken boven onze wijk heb ik inderdaad toen wat foto's naar de redactie gestuurd.... Nooit meer iets van gehoord en deze editie blijkbaar niet gelezen.... In dit geval toch wel grappig zo'n berichtje tegen te komen bij toeval, wel leuk dat ze mijn foto gebruikt hebben, al had ik hem zelf bijna gemist......

Dit zette mij echter wel weer even aan het denken, zonder het te beseffen staat er dus een foto op internet met mijn naam erbij......en hoelang blijft deze op internet met mijn naam verschijnen? Is dit wel leuk?

Zie hier het krantenartikeltje.

Geen opmerkingen: