zaterdag 2 augustus 2008

Amerigo Vespucci in Amsterdam!


De Amerigo Vespucci uit Italie in de Amsterdamse IJ-haven.

Vanmorgen keek ik even op de site van het havenbedrijf in Amsterdam of er nog een leuk cruise-schip in de haven van Amsterdam aan zou komen vandaag. Vaak komt er een leuk schip naar Amsterdam als er iets te doen is in de stad. Vandaag was de Amsterdam Gay Pride 2008 en inderdaad trekt dat altijd leuke schepen. Op de site zag ik dat de Amerigo Vespucci vanmorgen om 11.00 uur aangekomen was. Man dat is zo'n cool schip, die komt meestal maar één keer in de 5 jaar naar Amsterdam als er Sail is.

Heel raar dat er niets in de kranten stond dat het schip in de haven van Amsterdam ligt. Ben toen verder gaan zoeken op internet en kwam een web-log tegen van iemand die vanmorgen al een foto gemaakt had van de Amerigo Vespucci toen het op het Noordzeekanaal op weg naar Amsterdam was.

Vanavond na het eten zijn we even naar Amsterdam gegaan om te kijken of we het schip konden vinden. Het moest aan de IJ-Haven Veemkade PTA liggen, dat was wat er op de site Haven Amsterdam stond. Nou dat was niet moeilijk te vinden, we waren nog maar net het CS Amsterdam voorbij en daar lag hij al. We zijn toen naar het de kop van het Java-eiland gegaan, dat is net aan de andere kant van het IJ en dan kijk je naar de Veemkade. Man wat een mooi gezicht was dat.... Jammer alleen dat het zo regende, dat maakt de foto's een beetje somber.


De Amerigo Vespucci aan de Veemkade gezien vanaf het Java-eiland....


Op de voorgrond kun je als je heel goed kijkt een klein bevoorradings-bootje zien..

Was ontzettend leuk, ondanks de regen, dat schip even gezien te hebben.....

Later!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De Amerigo Vespucci, altijd ''en plaatje om te zien.
Op zondag 3 augustus ging ik per trein naar Schagen. Op de heenweg zag ik dat de Amerigo Vespucci lag afgemeerd in Amsterdam. Voor mij een complete verrassing. Op de terugweg uit scagen eventjes in Amsterdam uitgestapt om het schip van dichtbij te bewonderen. Nu eens geen duizenden mensen rond het schip, zoals bij de Sail. We konden nog even aan boord om met eigen ogen alle details te bekijken. Hartsikke leuk allemaal, vooral omdat ik momenteel bezig ben met een model van dit fraaie schip. Het weerze=zien met dit schip zal wel over twee jaar zijn tijdens de Sail. Mijn eige Vespucci is dan al wel af.
Een Vespucci liefhebber: Bert Wegener

men-a-men*s zei

Ja mooi he? Geweldig schip he? Ik vond het ook ontzettend leuk de Amerigo Vespucci zo maar eens tegen te komen zonder dat het zo druk is. Wat gaaf dat u nog aan boord geweest bent! Als ik dat geweten had had ik ook wel aan boord even een kijkje willen nemen, wist niet dat dat kon. Ik wens u veel succes met het maken van de Amerigo Vespucci!
Bedankt voor uw ontzettend leuke reaktie!
Dag Men