dinsdag 4 maart 2008

Opdracht Nederlands terug!



Mijn nieuwe voorkant van het boek Timboektoe

Voor Nederlands moesten we een boek lezen en ik had het boek Timboektoe van Carry Slee gekozen. Van het boek moesten we een uittreksel maken een stukje over de schrijver vertellen en een heleboel vragen beantwoorden. Ook moesten we een nieuwe voorkant van het boek tekenen en de scene beschrijven. Het was erg veel werk maar het was een leuke opdracht. Hier boven is mijn nieuwe voorkant van het boek.

Vandaag kreeg ik het werkstuk terug en ik heb er een 8,3 voor gekregen! Was wel blij hoor, alleen kregen we meteen weer een nieuw boek op wat we moeten lezen. Nu alleen moest het een historisch boek zijn en moesten we kiezen uit een hele stapel boeken die de lerares had meegenomen. Gelukkig was ik één van de eerste die mocht kiezen en toen waren er nog veel spannende boeken. Ik heb het boek Duivelstocht van Marleen Nelen gekozen, ziet er echt spannend uit!

Heb alleen vanmiddag op internet gezocht maar er is niet veel over de schrijfster Marleen Nelen te vinden, geen biografie of zo. Ik kon alleen vinden dat ze geboren is in 1971, geen geboorte datum. Dat ze uit Belgie komt en dat ze 2 kinderen heeft dat is alles. Toen vond ik een e-mail adres op internet van haar en heb ik haar een mailtje geschreven, je weet maar nooit misschien schrijft ze wel terug, toch?

Ik ga nog even mijn Frans op wrts voor morgen op de computer doen.... doei... later!

Geen opmerkingen: