vrijdag 30 juli 2010

Zomervakantie 2010 Italia, deel 4

24 juli 2010 thuis bij de famiglia Del Vesco in Ponte Nelle Alpi, Belluno

Mr. Ringo, Stefano de kok aan het werk voor de lunch, pranzo!
Ruud, Lorenzo en Cristina kijken naar de kinderen die aan tafel zitten in de buiten/ binnen-keuken van Stefano
Menno en Marco aan tafel in Ponte nelle Alpi
De kindertafel in casa Del Vesco
Uitzicht vanuit de bij-keuken van casa Del Vesco
Menno met Simone en Alice computeren ....
Casa Del Vesco



La Chiesa del Michelucci
Na de overweldigende lunch, pranzo, op stap met de famiglia Del Vesco en famglia Longhin. Onze eerst stop was Longarone.....

De `Nieuwe kerk` in Longarone, gebouwd in 1963, na de ramp, een vloedgolf sloeg over de toen nieuw (1960) gebouwde dam. Deze overstroming verwoestte Longarone geheel en kwamen 2000 mensen om.
De Vajont dam in Longarone
Een kleine replica van de vajont dam
De klokken uit de oude kerk, een van de weinige dingen die ze teruggevonden hebben van de kerk na de overstroming...
Nogmaals de Vajont dam
De Vajont dam ingezoomd......
Longarone gezien vanaf de dam
Menno, Alice, Stefano, Cristina, Lorenzo en Elena kijken naar de dam....

Na Longarone bezochten wij Belluno...

Belluno, helemaal boven op de berg.... maar er was een hele lange roltrap naar boven....
Piazza in Belluno
Centro Belluno
Even de dorst lessen op een terrasje... Ruud voert Stefano chips.....
Ruud, Simone, Cristina, Maria en Marco even zitten op een muurtje in Belluno
Nu allemaal met de trap weer naar beneden naar de parkeerplaats.....
Menno als eerste beneden....en maar wachten op de rest.....

2 opmerkingen:

Leon zei

The photos and stories are nice Maud. Is this the same place you go every year? I imagine you all speak some Italian now. :)

I just got back from visiting my parents in Whitehorse. I haven't posted in my blog yet but I have been uploading videos to my YouTube.
------
De foto's en verhalen zijn leuk Maud. Is dit dezelfde plaats waar u elk jaar? Ik stel me voor jullie allemaal een beetje Italiaans spreekt nu. :)

Ik ben net terug van een bezoek aan mijn ouders in Whitehorse. Ik heb niet gepost in mijn blog nog niet, maar ik heb het uploaden van video's naar mijn YouTube.

maud zei

@Leon: We go to Caorle (a little village near Venice)in Italy for about 4 years now (4 times in a row). But this year we made some lovely trips to our dear friends houses in Vicenza and Belluno, Ponte Nelli Alpi, it was great fun.

Yes, we speak a few words Italian now, mixed with some English.

Whitehorse, would love to see some pictures! Go and see your videos on YouTube!