maandag 18 januari 2010

Hele week werken!



Straat waar het bedrijf is waar ik deze week stage loop, elke dag van 8.30 tot 17.00 uur.

Dit jaar moet ik voor school een week stage lopen in een bedrijf (beroep) waar ik later zou willen werken. Nou die keus was niet moeilijk, ik wil graag architect worden dus ik heb een architectenbureau uitgezocht. Op school moesten we een sollicitatiebrief schrijven en die opsturen naar het bedrijf waar je graag stage zou willen lopen. Dat heb ik gedaan en kon toen op een gesprek komen en de eigenaar (de architect) vond het goed en ben daar vanmorgen begonnen.

Na een kort gesprek werd mij geleerd hoe ik koffie moest zetten met een heel ouderwets koffieapparaat. "De jongste moet hier altijd de koffie zetten" werd er gezegd. Toen moest ik allemaal papieren opbergen een klus waar de architect zelf nooit tijd voor heeft.
Daarna was er een bespreking met een paar mensen en vanmiddag zijn we naar een tegelhandel in Lisse geweest waar ook weer een gesprek was met een aantal mensen over bouwzaken.

Het was een hartstikke leuke dag maar morgen wordt ook leuk. Dan gaan we naar een pand waar ze gaan verbouwen. Dan moet ik op een tekening van het gebouw alle stopcontacten die er zitten intekenen, lijkt mij best een leuke klus.

Later!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een ontzettend leuk en goed idee! Very educational! (Niet het coffee zetten natuurlijk.)
Tante Suus

men-a-men*s zei

@tante Suze: het is er hartstikke leuk!

Leon zei

Cool! Architectuur is zeer interessant. Wanneer kunt u mij een kasteel? :)
---
Cool! Architecture is very interesting. When can you build me a castle?

men-a-men*s zei

@Leon:op papier nu, maar echt bouwen.... 15 years?